Αγαπητές φίλες αγαπητοί φίλοι,
Σας προσκαλούμε στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας, παρουσίασης και ομιλίας του Άρι Γεωργίου με τίτλο Quasi Travelogue
Την Δευτέρα 8 Μαΐου στις 20:00 στον χώρο της Stereosis.
ΑΡΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Φωτογραφίες από ένα road trip (του Périple 2019) κυρίως διαμέσου της νοτίου Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ελβετίας επίσης, τον Ιούνιο του 2019.
Επ’ ευκαιρία ―και χωρίς πολλά λόγια― παρουσίαση της συλλεκτικής έκδοσης
Aris Georgiou, Périple 2019, Un “conte” rendu, IDIOCHEIRON 2020 (176 σελίδες σε 12 αριθμημένα αντίτυπα)
2. Παρουσίαση-προβολή-Ομιλία
Φωτογραφία. Κατά παρόρμηση ή κατ’ ανάθεση [Μια διερώτηση].
Φωτογραφία*. Kατά παρόρμηση ή κατ’ ανάθεση;
Θαύμα; Αποκάλυψη; ή Αποστολή; Θεωρία; (υπόθεση-διερεύνηση-συμπέρασμα-θεώρημα);
Με παραδείγματα “μέσα από το σώμα” της δικής μου δουλειάς επιχειρώ να διερωτηθώ, να υποστηρίξω ή να αμφισβητήσω τη στάση που ίσως αυθαίρετα μέχρι στιγμής έχω την τάση να υιοθετώ.
“Φωτογραφία. Kατά παρόρμηση ή κατ’ ανάθεση; Μπορώ; πρέπει να επιλέξω;”
Μια προβληματική επίσης, που μάλλον δεν θα προσπερνά την έννοια και τη σημασία της “επιμέλειας”.
Εξάλλου πόσο νόημα έχει πράγματι το να επιλέξω εκτός ίσως από το να καταλήξω να διαπιστώνω την αμηχανία μου μπρος στην πολυπαραμετρικότητα των ελατηρίων που πυροδοτούν τα ενεργήματά μας.
* Δεν πραγματεύομαι εδώ όλα τα πεδία της φωτογραφίας. Συζητώ περισσότερο την περιοχή της που αναδεικνύει εκείνη τη διάσταση που έχει να κάνει με το “κλάσμα χρόνου”, με την απαθανάτιση της στιγμής που είναι απίθανο να επαναληφθεί, που εξαιρεί την κατασκευασμένη φωτογραφία, την εικαστική φωτογραφία, την εφαρμοσμένη φωτογραφία. Με κάποιες εξαιρέσεις.
Δεν το επιχειρώ εξάλλου ούτε ως θεωρητικός ούτε ως ιστορικός της φωτογραφίας ούτε κάν μέσα από τα διδάγματα της ιστορίας της Φωτογραφίας την οποία εξάλλου τολμώ να ομολογήσω δεν έχω ποτέ διαβάσει. Η προσέγγισή μου είναι καθαρά εμπειρική και την αποτολμώ μόνον διότι εδράζεται σε ευμέγεθες έργο αλλά και σε κάποια ηλικία.
CV
O Aρις Γεωργίου (Θεσσαλονίκη, 1951) είναι αρχιτέκτων. Aπό το 1977 εκθέτει ζωγραφική και φωτογραφία σε πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Eλλάδα και στο εξωτερικό.
Tον Φεβρουάριο του 1988 ήταν ο εμπνευστής και έκτοτε, επί δεκαπενταετία, διοργανωτής της Φωτογραφικής Συγκυρίας, του ετήσιου διεθνούς φεστιβάλ φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη.
Το 1998 ο υπουργός Πολιτισμού τον όρισε διευθυντή του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τετραετία θητεία. Αυτοαπομακρύνθηκε από τη συγκεκριμένη θέση το 2002 κληροδοτώντας οριστικά τη Φωτογραφική Συγκυρία στο Μουσείο Φωτογραφίας.
Δημοσίευσε εργασίες του (φωτογραφικές, καλλιτεχνικές, αρχιτεκτονικές, κείμενα και μεταφράσεις) σε ποικίλα έντυπα και περιοδικά. Eκδόθηκαν πολλές ατομικές παρουσιάσεις φωτογραφιών και έργων του (εκδόσεις Aγρα, συν και πλην, Διαγώνιος, University Studiο Press, Camera Obscura, Eλληνικού Kέντρου Φωτογραφίας, Εντευκτηρίου, Σχήμα και Xρώμα, EνTOMO, Ides et calendes [Suisse], La Galerie Photo και ιδιωτικές, Εστία, Κίχλη, Σαιξπηρικόν).