PHOTOGRAPHY  I

-Back to Basics-  

head: Kosmas Pavlidis / teachers: Kosmas Pavlidis – Paschalis Tseines

 

This 15-session class introduces participants to Black &White analog photography concentrating in the use of 35mm cameras. The course will aim at the technical principles of photography, of compositional techniques, history of photography and darkroom procedures.
Students will learn the fundamentals of proper exposure, printing procedures and the principles of film exposure and development. Emphasis will be on darkroom time and personal attention, with one session dedicated to supervised large dimension silver printing. 
Duration – 15 sessions

Το σεμινάριο αυτό των 15 συναντήσεων εισάγει τους συμμετέχοντες στην ασπρόμαυρη αναλογική φωτογραφία με την χρήση μηχανών 35 mm. Tο σεμινάριο αυτό στοχεύει στις αρχές της τεχνικής της φωτογραφίας, σε τεχνικές σύνθεσης φωτογραφικού κάδρου, στην ιστορία της φωτογραφίας και σε εφαρμογές σκοτεινού θαλάμου.
Οι συμμετέχοντες θα μάθουν τις θεμελιώδης αρχές της φωτομέτρησης, της εκτύπωσης, της έκθεσης και επεξεργασίας του φιλμ. Σημαντικό κομμάτι αυτού του σεμιναρίου αποτελεί η πρακτική άσκηση στους σκοτεινούς θαλάμους με την καθοδήγηση των καθηγητών, με ένα μάθημα αφιερωμένο στην εκτύπωση αργυροτυπίας μεγάλης διάστασης.
Διάρκεια – 15 συναντήσεις

Kosmas Pavlidis

PHOTOGRAPHY  II

-Applied Photography-

head: Emmanouil Papadopoulos / teachers: Emmanouil Papadopoulos – Chloe Pissa

 

In this level students will come across in theory as well in practice with applied photography courses with a wide range of photographic applications such as portraiture, night long-exposure, architectural, travel photography and direction of photography.
Students will also learn the basic principles of studio lighting for portrait and commercial shooting.
During this seminar we will set up and demonstrate some basic lighting setups with time for everyone to shoot in the studio. Also each participant will be able to use the studio outside lesson hours.
Duration – 15 sessions

Σε αυτό το σεμινάριο οι σπουδαστές έρχονται σε επαφή με τις εφαρμογές του φωτογραφικού επαγγέλματος. Διδάσκονται και αναλύονται τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά οι απαιτήσεις διαφόρων ειδών φωτογραφίας όπως, πορτραίτου, νυχτερινή φωτογραφία, αρχιτεκτονική, ταξιδιωτική και η διεύθυνση φωτογραφίας στον κινηματογράφο.
Επίσης κατα την διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα διδαχτούν τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός φωτογραφικού στούντιο, του τεχνητού φωτισμού για πορτραίτο και για διαφημιστική φωτογραφία.
Στην διάρκεια του φωτογραφικού αυτού κύκλου θα υπάρξει η δυνατότητα για τον κάθε ένα συμμετέχοντα να φωτογραφίσει με τους βασικούς τεχνητούς φωτισμούς καθώς επίσης και να χρησιμοποιήσει ατομικά το φωτογραφικό στούντιο εκτός ωρών μαθήματος.
Διάρκεια – 15 συναντήσεις

Kosmas Pavlidis

PHOTOGRAPHY  III

Expressive Photography and Symbolism..

head: Kosmas Pavlidis / teachers: Dimitris Triantafillou -Artemis Pyrpilis -Kosmas Pavlidis 

 

Expressive Photography

Approaching documentary photography from a more personal and artistic perspective. Focusing on that which is private, intimate, and subjective.

Leaving what’s beautiful aside and giving a voice to that which is believable, to that which is naked from the stereotypes and prejudices of modern society.                                                        

Duration – 4 sessions

Προσεγγίζοντας την φωτογραφία ντοκιμαντέρ από μια πιο προσωπική και καλλιτεχνική προοπτική. Εστιάζοντας σε αυτό που είναι ιδιωτικό, οικείο και υποκειμενικό. Αφήνοντας ό, τι είναι όμορφο κατά μέρος και δίνοντας μια φωνή σε αυτό που είναι πιστευτό, σε αυτό που είναι γυμνό από τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις της σύγχρονης κοινωνίας.

Διάρκεια – 4 συναντήσεις

Introduction to Color Photography

Exploring the illusion and potency of color as a means to express and evoke feelings and ideas through the medium of photography. Color as a “sense” itself can give a deep emotional and mental response, sometimes independently from the context in which is shown. Learning to recognize and to control its idiosyncrasies and harmonies can be a very helpful tool towards reaching a creative goal.

Duration – 5 sessions

Εξερευνώντας την ψευδαίσθηση και τη δύναμη του χρώματος ως μέσο έκφρασης και δημιουργίας αισθήσεων και ιδεών μέσα από τη φωτογραφία. Το χρώμα ως «αίσθηση» μπορεί να δώσει μια βαθιά συναισθηματική και νοητική ανταπόκριση, μερικές φορές ανεξάρτητα από το πλαίσιο στο οποίο εμφανίζεται. Η εκμάθηση της αναγνώρισης και του ελέγχου των ιδιοσυγκρασιών και των αρμονιών μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την επίτευξη ενός δημιουργικού στόχου.

Διάρκεια – 5 συναντήσεις

Semiology of the photographic image

Semiology is an interpretive tool for understanding and manipulating the things around us, but also why there is a relationship between expression and meaning. The semiology of the photographic image was born out of the need of the creative photographer and the viewer to understand, penetrate into the objective and subjective truth of reading the images. Through the analysis of photographs, the crucial importance of semiology in understanding a photographic work is understood. The purpose of the module is the theory and analysis to act as an incentive to integrate the semiological language into our own personal work.

Duration – 4 sessions

Η σημειολογία είναι ένα ερμηνευτικό εργαλείο κατανόησης και μεθόδευσης των πραγμάτων γύρω μας αλλά και ο λόγος για τον οποίο υπάρχει σχέση μεταξύ έκφρασης και νοήματος. Η σημειολογία της φωτογραφικής εικόνας γεννήθηκε από την ανάγκη που έχει ο δημιουργός φωτογράφος αλλά και ο θεατής στο να καταλάβει, να εισχωρήσει στην αντικειμενική και υποκειμενική αλήθεια της ανάγνωσης των εικόνων. Μέσα από την ανάλυση φωτογραφιών γίνεται κατανοητή η καθοριστική σημασία της σημειολογίας στη νοηματοδότηση ενός φωτογραφικού έργου. Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η θεωρία και ανάλυση να λειτουργήσουν ως κίνητρο να ενταχθεί η σημειολογική γλώσσα και στην δική μας προσωπική δουλειά.

Διάρκεια – 4 συναντήσεις

Creative Use of Flash – Δημιουργική χρήση του Flash

Διάρκεια – 2 συναντήσεις

Duration – 2 sessions

Kosmas Pavlidis-Dimitris Triantafyllou-Stratos Kalafatis

PHOTOGRAPHY  IV

Issues in Contemporary Photography..

head: Kosmas Pavlidis / teachers:  – Lia Nalbantidou Dimitris Triantafyllou-Artemis Pyrpilis

 

Issues in Contemporary Photography (8 sessions)

The aim of our meetings is to develop and cultivate the aesthetic perception of the artistic use of photography. Our courses move on two main axes: on the one hand, understanding and developing an «aesthetic primer» with components such as perspective, frame, angle of view, etc. And on the other hand the search for personal methodology for photographic work.

Στόχος των συναντήσεων μας είναι η ανάπτυξη και καλλιέργεια της αισθητικής αντίληψης που αφορά στην καλλιτεχνική χρήση της φωτογραφίας. Τα μαθηματά μας κινούνται πάνω σε δύο βασικούς άξονες: αφ’ ενός στην κατανόηση και ανάπτυξη ενός “αισθητικού αλφαβητάριου” με συστατικά όπως η προοπτική, το κάδρο, η οπτική γωνία κ.α. και αφετέρου στην αναζήτηση της προσωπικής μεθοδολογίας για την παραγωγή φωτογραφικού έργου.

Landscape and Portrait  (4 sessions) 

The landscape and the portrait as the central themes of a photograph are as old as photography is itself. Through a brief history of their origins up to their contemporary multifaceted manifestations we will delve deep with the hope of comprehending their objective and subjective nature. At times, their simplicity haunts us but they can also integrate complexity which can lead to a more differentiating and comparing glance. Being able to comprehend them as separate entities could lead at the end to their meaningful unification in a single frame.

Το τοπίο και το πορτρέτο ως τα κεντρικά θέματα μιας φωτογραφίας είναι τόσο παλιά όσο και η ίδια η φωτογραφία. Μέσα από μια σύντομη ιστορία της προέλευσής τους μέχρι τις σύγχρονες πολυδιάστατες εκδηλώσεις τους θα εμβαθύνουμε με την ελπίδα να κατανοήσουμε την αντικειμενική και υποκειμενική φύση τους. Κατά καιρούς, η απλότητα τους μας στοιχειώνει, αλλά μπορούν επίσης να ενσωματώσουν την πολυπλοκότητα, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μια πιο διαφοροποιητική και συγκριτική ματιά. Η ικανότητά τους να τα κατανοήσουν ως ξεχωριστές οντότητες θα μπορούσε να οδηγήσει στο τέλος στην ουσιαστική ενοποίησή τους σε ένα ενιαίο πλαίσιο.

10 Contemporary photographers – Why are they important?  (3 sessions)

When is a photographer considered important? When through his work he has innovated and / or has influenced the next generations.

Against this logic and by studying the work of 10 modern photographers, it is important to understand what their motivations were and how they approached the themes they chose. How they invented, what their influence was, and why they eventually got into the history of photography.

Πότε ένας φωτογράφος θεωρείται σημαντικός; Όταν μέσα από το έργο του έχει καινοτομήσει και/ή όταν έχει επηρεάσει τις επόμενες γενιές.
Πάνω σε αυτήν την λογική και μελετώντας την δουλειά 10 σύγχρονων φωτογράφων είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ποιά ήταν τα κίνητρα τους και με ποιό τρόπο προσέγγισαν τις θεματικές που επέλεξαν. Πως καινοτόμησαν, ποια ήταν η επιρροή τους και για ποιό λόγο τελικά έχουν μείνει στην ιστορία της φωτογραφίας.

Antonis Theodoridis-Alexia Prassa-Wall

PHOTOGRAPHY  V

1&2

Portfolio Development..

head: Kosmas Pavlidis / teachers:  Kosmas Pavlidis – Stratos Kalafatis

 

At this seminar each participant is invited to a systematic dialogue with the team and the supervisor in order to complete a personal thematic section of photographic works in Portfolio format.

Τhe particularities of the project that each participant wishes to develop are analyzed and methodological steps for the development and formation are proposed for a complete photographic work.The aim of this seminar is to familiarize the participants with the basic principles of the relation, repetition and heterogeneity of images, through which intense inner relations result between the creator and the work.

The seminar moves into the logic of a continuous editing taking into account two different goals: the selection of the photographs individually in relation to their importance and content, but also their overall assessment on the basis of their integration into a completed work.Through examples of important photographers, various ways of building a group of images will be presented, and emphasis will be placed on the particular features of sequencing images intended for exhibition and / or publication, printed or online.

Duration : 8 + 8 sessions

 

Στο σεμινάριο αυτό ο κάθε συμμετέχων καλείται σε ένα συστηματικό διάλογο με την ομάδα και τον επιβλέποντα με σκοπό να ολοκληρωθεί μια προσωπική θεματική ενότητα φωτογραφικών έργων σε μορφή Portfolio.

Αναλύονται οι ιδιαιτερότητες της θεματικής εργασίας που επιθυμεί να αναπτύξει ο κάθε συμμετέχων και προτείνονται τα μεθοδολογικά βήματα εξέλιξης και οργάνωσης ενός ολοκληρωμένου φωτογραφικού έργου.Στόχος αυτού του σεμιναρίου είναι να εξοικειωθούν οι συμμετέχοντες με τις βασικές αρχές της σχέσης, της επανάληψης και της ετερογένειας των εικόνων μέσα από τις οποίες απορρέουν έντονες εσωτερικές σχέσεις δημιουργού και έργου.

Το σεμινάριο κινείται στη λογική ενός συνεχούς editing λαμβάνοντας υπόψιν δύο διαφορετικούς στόχους: την επιλογή των φωτογραφιών ατομικά σε σχέση με τη βαρύτητα και το περιεχόμενό τους, αλλά και την αξιολόγησή τους συνολικά με κριτήριο την ενσωμάτωσή τους σε μια ολοκληρωμένη εργασία.Μέσα από παραδείγματα σημαντικών φωτογράφων θα παρουσιαστούν ποικίλοι τρόποι δόμησης μιας ομάδας εικόνων και θα δοθεί έμφαση στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της διαδοχικότητας εικόνων που προορίζονται για έκθεση ή και δημοσίευση, έντυπη ή διαδικτυακή.

Διάρκεια : 8 + 8 συναντήσεις

Magdalen Bardaka